Recensie: Slinky & P’Tit Loup – Live

Het duo Slinky en P’Tit Loup, in het dagelijkse leven Manuela en Wolfgang Riedel, zitten al zo’n 51 jaar in het vak. Ooit begonnen in verschillende bands, met veel folkinvloeden, zijn zij uiteindelijk als duo door gegaan met als gevolg het album ‘Movin’ On’ in 2015. Dat was ook mijn eerste kennismaking met het stel doorgewinterde muzikanten. Daarna verrasten zij mij met Movin’ On, geinspireerd door „The Cosimo Matassa Story“, een box met R&B songs, een album dat in mijn ogen veel te weinig aandacht heeft gekregen. Daarna werd het wat stilletjes met de pandemie er tussendoor zwierend, maar in 2023 lieten zij weer van zich horen met een Live album, opgenomen in Komm, Düren, Duitsland.

Bij deze opnames werden zij vergezeld door Double Bass speler “Monster” Joe Leduc, wat een meerdwaarde was voor een wat bredere en diepere sound. Om de kosten binnen de perken te houden is het album thuis gemasterd en daarmee hebben zij prima werk afgeleverd. Dat het merendeels covers zijn is geen bezwaar, pak alleen al ‘Lonely At The Top’ van Randy Newman en ‘I Can’t Be Satisfied ‘ van Muddy Waters erbij en je hoort dat zij vakwerk hebben geleverd. Hier sneeuwen hun eigen nummers niet onder, want hun eigen schrijfsels, “Hold On To Your Luck”, “Tell Me” en “Danser Le Swing” (in gyspy stijl) staan als een huis. Dat het album in Duitsland is opgenomen is een pre, hier geen last van de ‘Dutch Disease’, daardoor heeft het een heerlijk rustgevend album oplevert.

Met dit live album laten Slinky en P’Tit Loup horen ook live hun mannetje te staan. Ik kijk nu al uit naar een nieuw studio album met misschien wel meer eigen nummers.

Tracklist:
01 Cha Dooky Doo